Styggemannshytta

194
    SjekkUT-besøk

Styggemannshytta er ingen DNT hytte, den følger ikke kriteriene for DNT hytter og har heller ingen støtte derfra, men den er vår egen unike hytte på toppen av Skrim (872 m høyde), en liten perle som det virkelig er verdt å ta en overnatting på.
    Du må derfor være medlem i vår forening, DNT Tønsberg og Omegn for å kunne leie den.
    Vi ha...

• Hund
    Skrim, VindfjellSkrim og Sauheradfjella naturreservat

Adkomst sommer

Adkomst fra Skrim S. (hovedparkeringen på Skrim): Kjør rv. 40 til Hvål, sving til venstre og kjør over smal bro, ta til høyre og følg Vestsideveien til trekantkryss på venstre side med skilt som viser til Skrim S. og Omholt kapell. Følg denne veien til bomavgift og diger infotavle på høyre side. Følge veien til høyre opp til Skrim S. parkeringsplass. Herfra går det blåmerket sti til Sørmyrseter og videre opp til Styggmann. Ca. 11 km på merket sti.

Adkomst fra Langlidalen: Kjør til Grorud i Siljan og vider til Langlidalen p-plass. Derfra merket sti til Sørmyrseter og videre til Styggmann.

Adkomst fra Ravalsjø: Kjør mot Kongsberg, ta av inn mot Heistadmoen militærforlegning og kjør videre inn til Ormetangen p-plass. Derfra er det merket løype opp til Styggmann, forbi Skrimsvann og Urskleiv.

Adkomst vinter

Adkomst fra Skrim S.: Kjør rv. 40 til Hvål, sving til venstre og kjør over smal bro, ta til høyre og følg Vestsideveien til trekantkryss på venstre side med skilt som viser opp til Skrim S. og Omholt kapell. Følg denne veien til bomavgift og diger infotavle på høyre side. Følge veien til høyre opp til Skrim S. parkeringsplass. Herfra er det oppkjørt løype til Sørmyrseter og staket videre opp til Styggmann.

SjekkUT | Styggemannshytta

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.