SjekkUT-besøk

Dusehesten er en solid håndlaftet hytte som ligger fint til i Smådøldalen, på kanten av Dagalifjell. Området rundt hytta har lav løvskog, og det er ikke mange meterne å gå før du er over tregrensen. Flott og lettgått terreng i hytteområdet. Uteområdet til hytta er en flott boltreplass for barn.

BELIGGENHET...

• Barnevennlig
    Norefjell og Eggedalsfjella

Adkomst sommer

Raskeste adkomst fra bomvei (det koster kr 95,- betales med YouPark ) i Smådøldalen. Kommer du fra Drammen går veien inn til høyre like etter Rødberg sentrum. Ta deretter av til venstre mot Motorcrossbanen, og følg veien videre. Parkering ved Frygnesætri, der den T-merkete ruta krysser bilveien. Herfra er det ca 1 km på sti opp til hytta, først langs vei så nordøstover på sti .

Nærmeste bussrute er 420 Geilo-Rødberg-Kongsberg som følger riksvei 40.

Adkomst vinter

Raskeste adkomst fra bomvei (det koster kr 95,- betales med YouPark ) i Smådøldalen. Kommer du fra Drammen går veien inn til høyre like etter Rødberg sentrum. Ta deretter av til venstre mot Motorcrossbanen, og følg veien videre. Parkering ved Frygnesætri, der den T-merkete ruta krysser bilveien. Vintertraseen er merket med blå plastbrikker i trærne. Merkinga starter fra toppen av stikkveien. Det er ikke kjørt spor helt frem til hytta.

SjekkUT | Dusehesten

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.