Breidablik (Kvam)

346
    SjekkUT-besøk

For english, see below:

Hytteanlegget Breidablik ligger høyt over Fitjadalen i Kvam og er et av landets mest egenartede hytteanlegg med en fantastisk beliggenhet og et stort rundskue. Breidablik er livsverket til kvemmingen Bjarne og Anne Marit Huse. Dette spektakulære hyttetunet i Kvammafjella 1162 moh. ble gjennom over 40 år by...

Fasiliteter

• Hund
    Stølsheimen, Bergsdalen og Vossafjelli

Adkomst sommer

Til Breidablik er flere innganger, se kartet.

Korteste rute er fra Fitjadalen i Kvam. Kjør til Øystese i Hardanger og ta opp Fitjadalen fra sentrum. Det går også buss til Øystese, ta ev. taxi eller gå opp til stistart. Etter parkeringplassen i Fitjadalen følger du veien et stykke innover til elven Kjølo. Ta opp til høyre. Følge sti oppover først i tett skog, senere i mer åpen lauvskog. Videre på god sti oppover, men med forstsatt stigning og stadig bedre utsikt kommer man opp til Vindskjerleitet og en liten hytte som heter Vindskjer. Her er stiskille mot Skrott. Til Breidablik fortseter man rett bortover Vindskjersleitet og langs Steinatjørn på vardet og merket sti. Etter kort tids gange i nordlig retning ser du Breidablik og portalen av tre.

Sjekk også våre nettsider om transport og rutetider.

SjekkUT | Breidablik (Kvam)

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.