Sieimma etter skogsbilveien og skogsti - 5 på Topp Nordreisa

Publisert av: Reisa nasjonalpark
    Jun - sep
Det er to alternativer for ruten til Sieimma, kart er oppslått på skilt. Vi anbefaler å ta en rute inn til Sieimma og den andre tilbake.

Man kan sykle/gå (eller kjøre hvis veibommen er åpen) etter skogsveien fra Ovi Raishiin til Kàyrànivatieva, ca 5 km. Herfra følger man den merka stien 4 km gjennom skogen langs platået helt frem til Sieimma og hytta der – øvre sti. De siste 300 meterne fra platået og ned til rødhytta er ulendt og noe bratt.

Ved Sieimma starter Reisa nasjonalpark, og her finner du bålplass med benker og
bord. En fin kombinasjon er å gå de to ulike stiene fram/tilbake. Turen har lav stigning, men noen bekker og våte partier som må krysses. Det er mange tråkk og stier i området, så vær nøye med å følge merkingen.

Parkering ved snuplassen Saraelv, eller ved Ovii Raishiin - Visitor point Reisadalen. Følg skilting på stedet. Hvis veibommen er åpen er det mulig å kjøre inn til Kaÿranivatieva. Turen blir da ca 5 km kortere.