Bøkeskogen - Padlehytta Turbotur

Padlehytta er et populært turmål og treffsted som ligger ydyllisk til på vakre Framnesodden ved Farrisvannet i Larvik. Her er gode leke- og bademuligheter, en liten flytebrygge og sittebenker. Ca. 300 m før Padlehytta passeres Naturskolen med romslig plass til lek og aktiviteter pluss en lavo. Mellom Naturskolen og Padlehytta ligger Kattestrand...

Bil til Lovisenlund stadion ved Bøkeskogen. Her er det gode parkeringsmuligheter, men pass på parkeringstiden.

Det går også an å kjøre første del av turen på Dalheimveien. Etter ca 1,3 km der veien slutter er det parkeringsplass. Her starter stien videre til Padlehytta.

Buss: Vestfold Kollektivtrafikk, VKT

Bussholdeplass : Larvik Sentrumsterminal. Herfra ca. 700 m å gå til turstart, fra bussholdeplassen gå langs kanten av Bøkeskogen nordvestover, via Øvre Bøkeligate og Dalheimveien til hovedinngangen til Bøkeskogen.

Tog: Vy

Larvik jernbanestasjon, herfra ca 1,3 km å gå til turstart. Gå oppover gjennom sentrum, over Larvik Torg og videre nordvestover langs kanten av Bøkeskogen, via Øvre Bøkeligate og Dalheimveien til hovedinngangen til Bøkeskogen.