Turboløypa på Vollkoia kort runde

Publisert av: Hamar og Hedemarken Turistforening

Skitur
    15 minutter
    Turen går én vei, fra A-B
    Des - mar

Løypa er nå tatt ned for sesongen.

Barnas Turlag i Hamar og Hedemarken Turistforening har i februar 2021 satt opp Turboløyper i alle de fire kommunene på Hedmarken som man kan gjennomføre når det passer en best selv.

Turboløypene består av aktivitetsposter som forhåpentligvis gjør turen litt morsommere og enklere for barna. Denne turen på Vollkoia går i de flotte skiløypene som Vollkoia Turløyper sørger for. Det finnes et stort løypenett i området, så det er god mulighet for å gjøre turen lengre for de som ønsker det.

Fra Brumunddal: Kjør Nordåsvegen opp til Nybygda og sving inn til høyre på Kvemyrvegen. Kjør sørover ca. 1 km, ta til venstre inn bomvegen mot Vollkoia og parker der.

Fra Hamar: Kjør nordover, ta av mot Nydal, kjør forbi Furnes ungdomsskole og til krysset ved Gjerlu. Her kjører du rett fram/slakt venstre over Bjørgedalsvegen. Fortsett oppover til Putten, ta til høyre inn på Kvemyrvegen, forbi skytebanen og til skiltet avkjøring inn bomvegen mot Vollkoia på høyre hånd.