4 dagers rundtur i Langsua

Langsua er vakkert og lettgått turområde. På denne turen får du oppleve mange hytter og stien går gjennom store deler av nasjonalparken.

Dag 1: Liomseter - Storkvolvbua

Avstand: 15 km

Første del av turen følger Jotunheimstien i lett terreng over Nonstjønnengene til Storkvolvbua. Turen starter med en slak o...

Fra Lillehammer følger du E6 nordover et lite stykke og tar av mot Gausdal.

Så følger du Riksvei 255 til Forset. I Forset tar du av til venstre mot Fagernes, og følger veien ned en bakke før du igjen følger skilt mot Fagernes, denne gangen mot høyre. Du følger så denne veien (Riksvei 204) i knappe 2 mil, til du kommer frem til Holsbru Kafé på høyre siden. Her tar du av til høyre, og følger veien (bomveg) i ca 22 km før du er fremme ved Liomseter. Gratis parkering 50m unna hytta.

Fra Fagernes kjører du mot Lillehammer og tar av til venstre mot Liomseter ved Holsbru Kafé (bomveg).

Du kan ta buss fra Lillehammer til Liomseter på torsdager og søndager i perioden Liomseter er betjent.

Andre dager i uken kan du ta toget til Lillehammer, og deretter buss 140 til Segalstad Bru.

Bussene går fra Lillehammer skysstasjon hver halvtime, men det kan være smart å dobbelsjekke med Innlandstrafikk da rutene kan variere på sommeren.

Fra Segalstad Bru er det mulig å bestille drosje fra Gausdal drosjesentral på tlf 61 22 02 08.