Skogstur fra Mellomhammeren til Bæregtjernet, Elghytta, Bjørnholen, Ruserud og Røysa.

• 3 timer, 30 minutter
  • Sesong: Apr - nov

Fra parkeringsplassen ved Mellomhammeren går en skogsvei inn i skogen og etter drøyt 50 meter går en sti opp til høyre. Dette er Kulturstien som går gjennom et område med flere kulturminner. Denne følges først opp til Korpefjellet hvor det er en gravrøys. Fra Korpefjellet følges kulturstien til et stikryss hvor man tar av til venstre. Etter å fu...

Avkjøring ved Haldenvegen 219, 1923 Sørum. Fra fylkesvei 171 er det 4,3 kilometer til Mellomhammeren som tar 11 minutter å kjøre med bil eller 52 minutter å gå til fots. Fra avkjøringen går Bingenveien forbi Sørum skole og Sørum kirke til veiskillet med Hammerenveien som igjen følges til parkeringen for Taterstigen ved Mellomhammeren.

Bussrute 845 kjører fra Skedsmokorset eller Sørumsand alle dager med flere avganger, særlig i rushtiden, men timesavganger i helgen. Gå av på holdeplassen ved Sørum skole og gå så til Mellomhammeren.