Lysløypa ved Nodelandsheia, Sogndalen

1 time
    Hele året
Innledning

Veldig fin, variert og ganske lang lysløype. Her kan en også sykle og bruke barnevogn egnet for terreng.

Innerst i løypa ligger ruiner etter nedlagt gårdsbruk.

Stibeskrivelse

Parker ved p plsss ved Kuliaveien. Der er det både skilt for turområde, flott badestrand i sør og badebrygge langs nordlig del av tjernet som heter Gratjønn.

Passer bommen og ta lysløypa til høyre. Etter en km tar du på ny til høyre . Etter noen hundre meter kommer et nytt tjern Moradstjønn og du tar lysløypa til høyre. Gå et par kilometer i rundtur og snart er du tilbake samme sted. Gå tilbake til bommen og bilen,

God tur

Kulisveien mellom Aurebekk og Nodelandsheia

Adkomst med offentlig transport

Buss til Nodelandsheia. Deretter går du til fots noen hundre meter.
Dette turforslaget er laget og publisert av en privatperson. UT.no er ikke ansvarlig for feil eller mangler i turforslaget, og kan ikke bli holdt ansvarlig for skader eller situasjoner som måtte oppstå hvis du følger denne turen.