Vardeberget  topptur

Fra parkering på Sky, følg skilt og merket sti over veien, opp steinbakken. Når stien møter enden av en grusvei, tar du stien til høyre og følg den til du igjen kommer til en grusvei, i bunn av en lengre nedoverbakke. Følg veien til høyre, forbi Askedalen og nedover mot Skautvedt. I sommerhalvåret er det fin badeplass nede ved Farris, på andre s...

Adkomst/parkering:Parkering vest for Gemidan (gml Barkfyllinga) på Sky, se kartet.Kjørebeskrivelse: Kjør påkjøringsvei til E 18 fra vestre rundkjøring på Farriseidet og ta av andre avkjøring til høyre. Her kan du parkere inne på grasset på venstre side (like før veien går over E18). Ikke stå på asfalten! Over veien ser du turskilt til Skautvedt og Vardeberget opp den steinete bakken. Er du glad i å sykle, kan du parkere bilen ved Paulertjønn og sykle derfra til Skautvedt og gå runden om Vardeberget derfra eller fra Storrønningen. Sjekk kart, dårlig skiltet til Skautvedt. (se skilt).

Vestfold kollektivtransport (www.vkt.no) Buss Rute 215

Buss: Bussholdeplass Skybjerka, Rute 207. Ved krysset Sky- og Kleiverveien starter turen, her står skilt til Vardeberget.