Farshatten

1 time
    Tur-retur
    Mar - nov

Skogsturen til Farshatten begynner ved Stampetjernet. Der går en sti opp fra vestsiden til en skogsvei. Den følges helt til stien som går opp i skogen. Stien går oppover et godt stykke før den flater litt ut. Etter å ha gått et lite stykke går stien ned i en liten dal og opp på andre siden. Etter drøyt hundre meter møtes stien som kommer fra Lunderåsen.

Stien går videre nedover til dalsøkket på baksiden av Farshatten. Stien er godt opptråkket og ikke vanskelig å følge. Opp mot Farshatten går stien over en liten steinrøys som er restene etter bygdeborgen som en gang lå der. Oppe på toppen av Farshatten er det flott utsikt sørover mot Stampetjernet, Kongsrudtjernet, Svellet og åsene i østmarka.

Branderudveien kjøres helt til enden og ned til parkeringsplassen ved Stampetjernet. Der er det godt med avgiftsfrie parkeringsplasser.

Adkomst med offentlig transport

Buss går fra bussterminalen i Lillestrøm til Branderud to ganger daglig, mandag til fredag.