Fokserød - Tjønnemyra

Publisert av: Sandefjord Turistforening

Du kjører - eller tar buss til Fokserød. Kjører forbi handlesenteret Obs og passerer byggingen til skatteetaten. Kjør gjennom undergangen til E18. Her kan du parkere. Eller du kan parkere ved Mc.Donalds og gå veien ned til undergangen.

Stien fører deg gjennom nydelig løvskog og etter ca 3 km går du rett på gapahuken på Tjønnemyr. Denne stien fører videre mot Kodal og senere til Heietra i Vestre Kodal. Ønsker du å gå tilbake så følger du blåmerket sti samme vei som du kom. Går du på kart kan du klare å finne en sti som ikke er blåmerket, som tar deg over Bjørnerød. Du vil da komme inn på den blåmerkedestien igjen etter ca 1 km.

Du kan gjøre to valg når du kommer til jordekanten. Velger du å gå over jordet, vil du komme til undergang til E18. Om du velger å gå til høyre ved jordekanten kommer du til overgang av E18 som når du gikk mot Tjønnemyr.

Vi gjør oppmerksom på at stien er lagt om på den delen av stien som går mot overgangen av E18. Følg alltid blåmerket sti.

Hele denne turen er ca 5 km.

Du følger E18 og tar av der hvor det er skiltet til Fokserød. Her er det godt med parkeringsplasser.