Herrevatnet - 5 turer med Turbo

Publisert av: Troms Turlag, Barnas Turlag Lyngen

Turen går én vei, fra A-B
    Jun - sep

KORONA: Ved gjennomføring av turer, bes familier om å forholde seg til de til enhver tid gjeldende retningslinjer for smittevern, jamfør Folkehelseinstituttet sine nettsider.

Parkering på Årøybukthøyden ved innkjørselen til Auroraspirit. Følger traktorveien som går opp til Elvejordsvannet og helt til den slutter litt forbi vannet.

Det går en godt tråkka sti til venstre fra kjerreveien før man går siste bakken ned mot elva. Da krysser man 2 store bruer. Stien går så til høyre etter første brua og over bru nummer 2. Ta til venstre like etter siste brua og følg sti nordover mot Herrevatnet.

Når man kommer over de to bruene følger man den godt tråkka stien rundt en sving. Ved en lysning på høyresiden (opp en bakke), tar man av og fortsetter stien mot Herrevannet. Stien blir mer synlig på toppen av bakken.

NB! Turbo har fått melding om at det er en del felte trær over stien, så stien kan bitvis være vanskelig å finne. Les turbeskrivelsen nøye, og bruk kart.

TIPS! Det er flott å sykle på skogsvegen helt inn til bruene. Da er det i underkant av 1 km i lettgått terreng frem til Herrevannet.

Ca 3,4 km en vei.

Vanskelighetsgrad middels

OBS! I kartutsnittet er det ALTERNATIV RUTE som er merket fra Drabeng.

Ser du søppel på din vei? Plukk det opp og ta det med til nærmeste søppeldunk.

PREMIEUTDELING: Husk å registrere turgåeren på premieutdelinga i sitt Barnas Turlag innen 15. oktober. Regler, datoer og lenker for premieutdeling blir publisert på samme side som du finner liste over alle årets turboturer i Troms: dnt.no/troms/5turermedTurbo