Bamsebu - 5 turer med Turbo

Publisert av: Troms Turlag

Turen går én vei, fra A-B
    Jun - sep

KORONA: Ved gjennomføring av turer, bes familier om å forholde seg til de til enhver tid gjeldende retningslinjer for smittevern, jamfør Folkehelseinstituttet sine nettsider.

Denne turen er i Gumpedalen, Sørreisa.

Parkering: Følg Fv84 til Skøelv og videre langs Skøelvdalen ca 10,5 km til kryss merket Nygård. Følg vegen inn Gumpedalen til snuplassen ved Nygård hvor det er parkering.

Fra parkeringen følger du tydelig skogsbilvei, som går over til god sti. Det er 3,4 km til Bamsebu og fint å sykle innover til driftsveiens ende, cirka to kilometer fra Nygård. Derfra til Bamsebu må en gå cirka en kilometer.

Etter to kilometer er det benker og bord - en fin plass å pause.

Tidsbruk: Tre timer, så har dere god tid til å kose dere!

Vil ikke anbefale en 5 åring å sykle hvis han ikke er ganske stødig. Man må leie sykkelen på enkelte strekninger. Merk at det også er litt dype spor på stien, så det kan være utfordrende med sykkelvogn.

NB. Det er mulig å gå videre til Steinora, men Turbo anbefaler det ikke i år. På grunn av store snømengder er det forventet flomstore bekker hele sommeren.

Ser du søppel på din vei? Plukk det opp og ta det med til nærmeste søppeldunk.

PREMIEUTDELING: Husk å registrere turgåeren på premieutdelinga i sitt Barnas Turlag innen 15. oktober. Regler, datoer og lenker for premieutdeling blir publisert på samme side som du finner liste over alle årets turboturer i Troms: dnt.no/troms/5turermedTurbo