SKJELLUNGSKAMPEN (420 moh)

Krevende
    45 minutter
    Turen går én vei, fra A-B
  • Høydemeter
    14 høydemeter totalt
    Apr - okt
Skjellungskampen ses i sydlig retning fra Dokka. I framkant, ikke på toppen, ses en telemast. Ca. 20 meter foran denne finnes det beste utsiktspunktet. Her står "postkassa" til Helselaget! Fra dette utsiktspunktet kan du se ned over Dokka-dalen og sydover mot Dokka-deltaet i Randsfjordens nordende.

Hvis du skal gå Kolbjørnshusrenna og ...

1. Kolbjørnshus-renna:Du kjører Fv 245 mot Jevnaker , etter ca. 1 km kommer du til Ringen Stadion (merket med helselaget skilt) svinger inn til høyre og parkerer der Derfra følger du merket sti fra midt på banen.

2. Fra Mælumslivegen – lett tur:
Du kjører Fv 245 mot Jevnaker, etter ca 2, 5 km ser
du et skilt som det står Mælumslivegen på , her svinger du opp til høgre. Du finner bomkasse på venstre side, betaler og kjører oppover lia. Når du kommer opp på høgda (ca 3 km) fortsetter du ca. 500 meter til en skogsbilveg som tar av til høyre. Her kan du parkere på vegkanten og følge skogsbilvegen over ei bru (”sagelva”), følg så merket løype til høyre. Gå etter traktorveg, og ta til
høyre over kampen til utsiktspunktet og registreringskassa til helselaget.