Tandbergfjellet til Nordalsåsen og Larsrud

Publisert av: Øysteins turside

Mar - nov

Fra tårnet på Tandbergfjellet går stien østover til Rustadåsen og videre langs hogstfeltet der ned til Svarstadtjernet. Stien går i et vekslende terreng ned til Toreidfjellet og videre ned til skogsveien. Den fortsetter videre til Nordalsåsen som har en fin furuskog og ned til veien mot Larsrud. Den følges nesten opp til gården før den går et lite stykke i lysløypa. En sti går opp i skogen til Larsrud og videre opp til åsen ovenfor Rånåsfoss. Der går en annen sti over en annen liten ås som ender i skogsveien. Nok en ny sti går opp i skogen som ender på toppen av Tandbergfjellet.

I enden av Tårnvegen går en sti opp i skogen og til tårnet på Tandbergfjellet. I Tårnvegen kan man parkere langs veien. Ingen parkeringsavgift.

Adkomst med offentlig transport

Bussrute 455 går fra Rånåsfoss til Auli senter. Derfra går veien opp til toppen av Tandbergfjellet. Auli jernbaneholdeplass ligger på Kongsvingerbanen.