Skogstur fra Sjursrud til Farshatten, Lunderåsdammen og Røverhula

Publisert av: Skogsturer i Asakmarka

1 time
    Mar - des

Ved innkjøringen til høyre etter å ha passert gardstunet Sjursrud er det noen få parkeringsplasser. Derfra går stien inn i skogen på motsatt side av veien. I enden av skogen, ved et hogstfelt blir stien litt utydelig, men det er bare å gå rett fram drøyt hundre meter så kommer en ny sti som følges helt til Farshatten hvor det er fin utsikt, og videre til Lunderåsdammen. Derfra går det delvis på sti og delvis utenom over Ausenfjellet og ned til Røverhula. Ausenfjellet har flere fine utsiktspunkt. Turen videre møter på stien mot Farshatten og den følges ned til Tretjernet. Derfra følges stien tilbake til parkeringen ved Sjursrud.

Branderudveien følges fra begynnelsen og til en har passert et lite småbruk som er et gardstun. Rett etter å ha passert gardstunet som heter Sjursrud, er det en liten parkeringplass på høyre side av veien, ved en innkjøring. Ingen parkeringsavgift, men heller ikke mange parkeringsplasser.

Adkomst med offentlig transport

Bussrute 335 går fra bussterminalen i Lillestrøm til Branderud to ganger daglig. I helgene er det ingen kollektivtransport på strekningen.