Einesvika, rundtur i frodig terreng

1 time
    Hele året
Hele rundturen er i underkant av 3 km. Godt opptråkket sti og lett løype i frodig terreng, for det meste gjennom furu- og lauvskog. Fin tur for botanikkinteresserte. En liten avstikker leder til gapahuken i Gåsvika. Her er lagt til rette for grilling. Sandkasse med leker for de minste. Følg landbruksveien til havet med muligheter for bading.

Boks med registreringbok for deltagelse i IL Vegas turlotteri finnes på rasteplassen i Einesvika (henger på et tre), ca. 2 km fra startstedet. Rundturen tar i underkant av 1 time og ender ved jakthytta. Vanskelighetsgrad: lett. Passer for barn..

Startsted: Langs fv. 839 mot Igerøy. Ta av fra hovedveien (til venstre) før bebyggelsen på Bø. Skilt til hytte og turløype. Informasjonstavle og parkeringsplass nedenfor jakthytta.
Dette turforslaget er laget og publisert av en privatperson. UT.no er ikke ansvarlig for feil eller mangler i turforslaget, og kan ikke bli holdt ansvarlig for skader eller situasjoner som måtte oppstå hvis du følger denne turen.