SjekkUT-besøk

Helt sør i Finnemarka ved vannet Nerdammen ligger denne perlen av en DNT- hytte. Fantastisk beliggende med flott utsikt over vannet, og meget gode solforhold.
    Denne hytta leies ut per rom. Det er to soverom med tre senger i hvert rom.

BELIGGENHET: Hytta er lett tilgjengelig med kort vei fra parkeringsplass hele året...

Fasiliteter

Adkomst mulig med

• Sykkel

Adkomst sommer

Med bil til Damhaugen P-plass: Kjør til Solberg Senter i Solbergelva, Drammen. Kjør Solbergveien, Skanseveien, Myrabekken, Bergås Terrasse og Øvre Solbergvei opp til betalingsbom på Lunneplassen P-plass. Kr. 80,-, kun kortbetaling. Følg så Nerdamsveien videre opp til Damhaugen P som ligger på høyre side når du er så godt som på toppen av åsen. Herfra går du veien videre innover til Nerdammen, og så videre på traktorvei langs østsiden av vannet inn til Damslett som er andre hytte på venstre side av «veien».

Buss 51 til Solbergsenteret/Solberg skole fra Drammen, eller Mjøndalen/Krokstadelva. Til fots opp Solbergveien og forbi Solberg Spinneri og videre opp åsen.

Adkomst vinter

Som sommer. Bomveien opp åsen til Damhaugen P brøytes og strøs hele vinteren. Fra parkeringplassen går det oppkjørt spor til 20 meter fra hytteveggen.

SjekkUT | Damslett

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.