Fiskelaushytta

SjekkUT-besøk

Med kort vei fra Losby Gods byr Fiskelaushytta på mange muligheter. Hytta ligger sjarmerende til med nærhet til tjernet Fiskelausa hvor det er muligheter for både fiske og kanopadling. Det er enkelt adkomst til hytta både med sykkel, barnevogn og som gående. Hytta har 2 soverom dvs. 4 sengeplasser, stue og kjøkken. Det er innlagt strøm.

<...

Adkomst mulig med

• Sykkel

Adkomst sommer

Hytta er tilgjengelig til fots, med barnevogn og sykkel. Hytta i seg selv er ikke tilrettelagt for alle, men du kommer fint bort til hyttas uteplass også med rullestol. Ved hytteveggen finnes også stikkontakt hvor f.eks. elektrisk rullestol kan lades.

Adkomst med buss:

Nærmeste bussholdeplass er Sørlihavna i Lørenskog. Fra Sørlihavna følger du skogsbilvei i flatt terreng 3 km til Losby besøksgård og kafé (Link: http://nitor.no/losby-besoksgaard). Herfra følger du beskrivelsen nedenfor: «Adkomst til hytta fra Losby besøksgård».

Med egen bil:

Parkering: Losby P (utfartsparkering) eller ved Losby besøksgård. Herfra følger du beskrivelsen nedenfor: «Adkomst til hytta fra Losby besøksgård».

Adkomst til hytta fra Losby besøksgård:

På skogsbilvei ca. 3 kilometer helt frem til hytta: Det er skogsbilvei helt frem til hytta, men denne er stengt med bom. Fra Losby besøksgård følger du grusveien inn til Mønevann, ca. 2 km i for det meste flatt terreng. Når du kommer til badeplassen ved Mønevann, snur du deg rundt og følger grusveien til venstre i ca 1 km (de første 100 meterne i retning tilbake mot Losby). Hytta ligger på høyre siden av veien. Det er noe stigning fra Mønevann og opp til hytta.

På sti: Følg turvei inn bak Losby Gods, forbi driving range (enden) og inn i skogen. Derfra lett kupert sti (umerket) opp til Endtjern. Følg stien til enden av Endtjern før sti (også umerket) ca 300 meter ned til Fiskelaushytta. Det er også mulig å ta merka sti fra Mønevann eller fra Sørenga (ca. midtveis mellom Losby og Mønevann).

Adkomst vinter

Samme som beskrivelse under sommer, «skogsbilvei». Om vinteren kjøres det opp skiløyper på/langs skogsbilveien helt fra Sørlihavna. Sjekk skisporet.no for løypeinfo.

SjekkUT | Fiskelaushytta

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.