Buvasskoia

SjekkUT-besøk

Buvasskoia ligger i skogen nord for Strømsoddbygda, på en odde på østsida av Buvatnet med utsikt mot Bukollen og Nautskardfjellet. Med enkel atkomst og idyllisk beliggenhet er den familiens sommerfavoritt. Opplev den en stille sommerkveld med sjoet fra Fjellelvi og Bukollen som speiler seg i vannet.

BELIGGENHET

• Barnevennlig
    Holleia, Vikerfjell og Vassfaret

Adkomst sommer

Raskeste adkomst er fra veien sør for utoset i Buvatnet, ca. 10 min på blåmerka sti langs vannet. Veiene inn har automatbom for kort og mynter.

Adkomst vinter

Det er vinterbrøytet gjennomkjøring fra Sokna og nordover gjennom Strømsoddbygda, forbi Frisvatnet, langs sørsiden av Buvatnet og videre vestover til Gulsvik i Hallingdal. Veiene inn har automatbom for kort og mynter. Eneste mulighet for parkering er i en vid sving ca. 400m forbi utoset i retning Gulsvik. Her er det en liten lomme som blir brøytet. Enkleste adkomst er langs veien til utoset og følge stien langs vannet. Det er ofte kjørt scooter på isen fra utoset og forbi koia.

SjekkUT | Buvasskoia

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.