Åfarnes til Skorgedalsbu via Myrsetsetra

Merket sommerrute (eik63)
    Jun - okt

Fra Åfarnes

Fra Åfarnes fergeleie. Følg skilting over hovedveien og videre gjennom byggefeltet. Selve stien starter ved Åfarnes Stadion. På god sti oppover lia til Myrsetsetra og Herjevatnet. Nordvest for Herjevatnet skilt til Skorgedalen. På opparbeidet turvei som går over til sti, umerket/delvis vardet fram til Nesskaret. Herfra gjennom skog ned mot Selseterdalen i retning Nygardstølen. Så langs østsida av Selsetervatnet fram til elveosen og helårsbrua sør for vatnet.Skorgedalsbu ligger på en høyde, Kjerringhaugen syd for Selsetervatnet. Skilt til Måsvassbu (14 km) og Skorgedalsbu (600 m) rett sør for brua nær parkeringsplassn.

Fra Skorgedalsbu via Myrsetsetra

Delvis umerket sti foreløpig. Fra Skorgedalsbu på Kjerringhaugen ned til turvei retning Selsetervatnet. Over helårsbru ved elveosen i sydenden av vannet. Følg turveien til Selsetra, derfra langs østsida av Selsetervatnet forbi Nygardstølen. Drei svakt nordvestlig,merket sti oppover mot Nesskaret. Herfra på god sti med noen varder nedover til Herjevatnet. Nordøst for Herjevatnet inn på turvei i retning Nysetra og hyttefeltet der. Ta av ved skilting til Myrsetsetra og Åfarnes. God sti ned lia til Åfarnes med ferge og bussforbindelse til Åndalsnes og Molde.