Furuvatnrunden

• Sesong: Apr - okt

En veldig koselig rundtur om man er på besøk på DNT hytta på Slettmoen. Anbefaler å gå mot klokka.

Her følger man merket sti stort sett hele runden. Først kommer man inn til Ingelsrudsætra fra nordsiden og man kan se ned til Possevatnet. Etter å ha fulgt jordekanten et stykker her, går man inn i skogen igjen og man snur retning nordover. Man følger beken som renner ut fra Furuvatnet og man har flere krysninger her. Langs Furuvatnet er det til tider veldig bratt og man må gå litt opp og ned, omtrent halvveis langs vatnet er det satt opp en benk som kan innby til pause, matpakket og bare hvile blikket på vannet og ikke minst se på dyrelivet.

Da man er godt hvilt er det kun sjarmøretappen igjen, og man går nesten rett vestover tilbake til Slettmoen.

Man følger Riksveg 2 Fra Kongsvinger mot Skotterud, ved Skotterud svinger man av veien, og følger fv21 mot Vestmarka. Fra Tobøl følger man Tollefsbølvegen mot Ingelsrud, og derfra kjører man Slettmovegen.