8 km variert runde fra Breimyr via Rundåslia, Hellåsmyr, Rundåstjønn, Jerusalem og Støletjønn

Flott og variert tur på snirklete gode stier og veier der få andre går.

Parker på toppen av kleiva etter p plass Bjønnåsen. Gå over veien og inn på skauvei slik kartet viser. Last ned ut appen og få frem blå prikk som viser hvor du er og skal basert på denne turen.

Etter ca 1 km er du på toppen av kleiva og tar sti mot venstre ved pikstein. Etterhvert går stien nedover i retning Rundåslia. Ta så til høyre opp bratt skauvei som du går på 3-400 m til du kommer til milløypa og der det står Rundåslia på et skilt. Ta vei til venstre og hold høyda og drei mot høyre på den gode stien. Etter 500 m kommer stikryss nær Heptekjerr. Ta til høyre og snart ser du skiltet Hellåsmyr. Gå rett frem. Her er veien gruset.

Etterhvert kommer du inn i plantefelt og om du vil kan du ta inn Arilds alle (skilter) som går inne i det gamle olantefeltet. Når du kommer ut tar du veien opp til venstre og etter ca 500 m er du ved Rundåstjønn.

Idet du så vidt kommer inn på Jerusalem myra tar du bratt liten sti til venstre og du er på Stefans plass med fire stoler.

Ta stien over myra i retning Jerusalem husmannsplass. Etter ca 400 m etter stolene tar du smal sti inn til høyre merket Strandbergløypa. Følg den smale stien noen hundre meter til du kommer på stor myr der du i andre enden går øye på Støletjønn.

Følg stien til venstre på myra og du kommer inn på gammel ferdselsvei. Så går du videre rett frem på flott kronglete sto i ca 700 m til du er ved piksteinen du var ved i sted. Gå ned kleiva og tilbake til bilen.