Småroi - Lufsjå - Dakkeset

Turen går langs Nordmannslepa fra Småroi (fjellovergangen Tinn-Uvdal fv 2814 ) til Skirvedalen (fjellovergangen Tinn-Veggli) Turen går via stikket løype fra Småroi Hyttefelt i retning Borgsjå og syd for Borgsjåbrotet forbi Øvåtjønnan , Lufsjå og Lufsjå Turisthytte. Traséen følger delvis DNT sin tursti fra Imingfjell til Lufsjå Turisthytte. Ture...

Kjør fra Austbygde mot Tessungdalen (fv 2814) og fortsett opp mot Imingfjell hvor man etter ca. 25 km fra Austbygde kommer til Småroi Hyttefelt. Her starter turen - stikket løype i østlig retning.

Veien over Imingfjell er vinterstengt ved bommen ca 2 km før Småroi Hyttefelt. Den åpnes vanligvis 1.april eller fredag før palmesøndag hvis denne faller i mars. Det har tidvis vært gitt dispensasjon og veien har vært åpnet i vinterferien og helgene mellom vinterferie og påske. Dette varierer fra år til år, og opplysninger om veiens åpningstider finnes på veivesenets nettside - eller man kan ringe tlf. 175 for informasjon.

Man må være obs på at det er begrensede parkeringsplasser på Småroi, der parkeringsplassene er forbeholdt hytteeierne. Det kan derfor være en fordel å parkere bilen der man ankommer i Skirvedalen og få ordnet skyss til Småroi.