Skurufjellet - Vandringsrute 38

Skurufjellet er en populær tur i Trysilfjellet, og ikke uten grunn. Her får du virkelig høyfjellsfølelsen, og turen passer fint for hele familien. Turen kan du starte enten fra Høyfjellssenteret via Fjellrunden, eller fra parkeringen ved Lågfjellet, ved det øverste hytteområdet i Fageråsen. Skurufjellet kan du gå både som tur retur, eller som en runde via Skurufjelltjønna og Paradisbukta. Vi anbefaler at du tar turen helt opp først, for deretter å gå bort til Skurufjellstjønna hvor det er perfekt å raste. Fra toppen har du flott utsikt mot Trysilfjellet i øst, og god utsikt sørover. Her ser du virkelig hvor nært Trysil sentrum er høyfjellet! Skurufjellstjønna er et lite paradis i fjellet, og her finnes blant annet mange små fjellhyller og -vegger hvor du kan søke ly for vær og vind.

Følg fv 26 nordover fra Trysil sentrum (4km) Ta av til venstre og følg veien opp til Trysil Høyfjellssenteret (6km) ca 15 min kjøring fra Trysil sentrum. Det er bomveg til Fageråsen, kr 50 (betales på vei ned)