Kampflåhøgda - Vandringsrute 55

Turen til Kampflåhøgda starter på høyfjellet i Trysil-Knuts Fjellverden, et populært turområde hele året. Det går sti hele vegen opp til toppen. Du følger Eltåa til du kommer til Vesle-Elttjønna, hvor åa har sitt utspring. Herfra går det slakt oppover mot toppen, og de siste 500 meterne går i steinur. På toppen ligger en stor steinrøys - og herfra er det flott utsikt i alle himmelretninger!Du kan se Rondane, Sølen, Tverrfjellet og selvsagt Trysilfjellet. Det er ikke uvanlig å se reinsdyr på denne turen.Fordi det kan være bløtt de første 800 meterne, så er fjellstøvler anbefalt. Dessuten skifter været på høyfjellet fort, noe som er verdt å huske når en velger klær for dagen. Merk at du trenger 80 kroner til bompenger (kortbetaling).

Følg fv 26 nordover fra Trysil sentrum (14 km). Ta til venstre på fv. 215 mot Rena (600 m). Kjør til høyre på fv 2174 mot Eltdalen og Trysil Knuts Fjellverden. Etter 16 km er det bomvei, 80 kr. (kort). Fortsett på grusvei ca 7 km. Ca. 45 min kjøretur fra Trysil sentrum.