Tur langs Skåldalselva

Dette turforslaget leder deg langs Skåldalselva gjennom skog med fjell i bakgrunnen. Her kommer man tett på naturen.

Turen starter på flatt fast grusunderlag på toppen av bakken ved Espeland fangeleir, og fortsetter på en flate langs elven. I starten her er det en del vannpytter/hull i veien. Noen av disse er store, mins...

Enten om man kommer fra Arna eller Midttun, kjør langs Hardangervegen (587) til Espeland, og ta derfra av inn på Unnelandsvegen, og deretter Moldahaugane og Moldamyrane. Følg skilting mot Espeland fangeleir, og kjør opp bakken forbi.Parkering langs veien. Det er ingen HC-parkeringer. Har man HC-bil med heis kan man kjøre inn på grusveien et stykke å parkere på høyre side der grusveien smalner inn. Her er det noen betongruiner, og plass til én bil. Se bilde

Sjekk alltid skyss.no for gjeldende rutetider. Nærmeste busstopp heter "Espeland ved Moldalia" (obs 1 km fra Espeland fangeleir). Eventuelt kan man vurdere å ta turen omvendt vei i forhold til turforslaget, altså fra stoppet "Bjørndalen".