Lommedalen Rundt

I grove trekk går løypa inn i skauen (nordover) ved dammen på Bærum Golfklubb (hull 1), dreier raskt vestover i retning og til den gamle jernbanen, deretter ned til Guriby, opp til Øvre Johnsrud Gård, for så å fortsette i retning oversiden av bebyggelsen (Bjerkeveien) der vi følger skiløypa til Trulsrudskogen for så å gå inn på en flott sti til toppen av Krydsbybakken, kryssing av slalombakken godt på nedsiden av startboden og sti til utsikten på Haugsåsen og Haugskollen (løypas høyeste punkt).

Deretter følger vi skiløypa mot Solfjellstua og inn i lysløypa på Eineåsen (løper mot fartsretningen), ned til skistadion og ned til Bærums Verk/Rimi (løypas laveste punkt).

Så kommer stigning på sti i skogen opp til Øvre Berglia, og opp til sti som følger åsen vestover i retning mål. Ned til Lesterud skole, deretter pilgrimsleden i retning Burudvann, men vi holder tett rundt oversiden av Bærum Golfbane og deretter ned til der vi startet.

Og vips var Lommedalen Rundt unnagjort!

Start og mål for arrangementet Lommedalen Rundt (siste lørdag i oktober) er ved Bærum Golfklubb, men utenom dette man kan starte og avslutte hvor en ønsker