Fottur til Vardhøe fra Skogsætrin på Dovreskogen

• Sesong: Jun - okt

Flott og lett tilgjengelig rundtur på ca. 4 km og 150 høydemeter ved Skogsætrin på Dovreskogen. Liten kneik de siste 100 metrene opp til toppen av Vardhø (1195 moh). Fra parkeringen ved Skogsætrin/Øygardsetra ser du Vardhø i sørlig retning. Fortsett ca. 50 meter ned grusveien og ta til venstre inn på stien der bekken går under veien. Følg stien, med toppen i sikte. Turen kan gås begge retninger. Fantastisk utsikt mot Rondane og Jotunheimen fra Vardhøe.

Vardhøe at Skogsætrin / Dovreskogen - 4 km round trip

Easy and child-friendly hike on Skogsætrin, the hamlet above the village of Dovreskogen, close to E6. Skogsætrin is reachable via a toll road starting close to Vollheim camping. Great views towards Rondane and Jotunheimen mountains. Can be combined with several hikes in the area.

Ta av fra E6 v/Vollheim camping ved Dovreskogen og følg skilting til Skogsætrin. Automatisert bomvei til fjells. Ca. 6 km grusvei opp til Skogsætrin. Ta til venstre i veiskillet på toppen av bakken og parker på p-plass ved setrene ved det høyeste partiet på veien.