Engulvsfjellet 856 moh på Rena

1. Engulvsfjellet er en flott nærtur for hele familien. Toppen ligger på 856m med fin utsikt. Det er to ruter beskrevet til toppen.
  2. Den ene ruten starter med Digeråsen hytefelt og til Engulvsfjellet. 2,6 km en vei. 5,2 km totalt. Total tid tur/ Retur: ca 1-2 timer
  3. Den andre ruten starter fra Skynndalen siden og fra Kløvstad...

1. Følg Fv. 601 «Åsbygdsveien», til du kommer til skilt for Digeråsen alpinanlegg - inn Rostadsæterveien. Følg veien til et T-kryss hvor du tar av til høyre/merket Digeråsen. Denne følges til du har kjørt over Skynnbrua. I krysset etter brua tar du til venstre inn Bergesæterveien. Denne følges i 4,5 km til du kommer til avkjøringen til Kløvstadsetra (FYSAK-skilt). Her kan du parkere. Følg deretter turistforeningens merking til topps. Ca. 1,5 km å gå.
    1. Følg veien nesten til toppen av Digeråsen (hyttefeltet). 100 m før toppen ved et nytt hyttefelt, står det flere skilt, bla. til Engulvsfjellet. Merket med blåe merker av Digeråsen Vel.