Knappelåsen natursti og gapahuk, Vennesla

• 30 min

Denne turstien har montert 20 skilt som en del av en natursti. De ble montert i august 2023 av Vennesla turstigruppe. Naturstien er merket med rød maling. I tilknytning til denne er det flotte gapahuker som tilhører Vennesla skole.

Gå opp bratt asfaltert bakke og fortsett rett frem og opp skauveien. Ta så skauvei til høyre i første kryss og gå den i noen hundre meter der du treffer ny bratt vei der du tar oppover til venstre. Går du ril høyre i dette krysset havner du på toppen av Rundåslia.

Gå så rett frem til du treffer Mila om Støletjønn. Ta til venste i krysset og etter kun et par hundre meter tar du koselig smal skogsvei langs en bekk (ta til venstre). Etter 200 meter er du på Knappelåsen og går så ca 50 m på veien du var i sted til du tar til høyre ned en skogsvei. Deretter til venstre gjennom en din granskog. I enden av sletta kan du ta sti til høyre og komme deg til skolens fine gapahuker. Tar du rett frem havner du på samme skauvei som i sted og snart er du der løypa startet.

God tur

Parker så du ikke er til sjenanse verken for traktorer eller andre, gjerne lenger nede i Rundåslia ved krysset til Erkleivveien.