Titur24 - Petersplassen på Solbakkafjellet

• Sesong: Mar - nov

Flotte utsikter, spennende kulturhistorie og grønne, frodige lier. Bli kjent med turperler i Bergen og omegn gjennom TiTur 24!

Turen starter ved parkeringsplass i Røysedalen fra Hausdalsveien. Her følger du grusvei oppover ca. 1.5 km før du tar inn på sti til høyre. Denne er litt vanskelig å få øye på, så følg med på kart...

Kjør gamleveien mot Os. Etter å ha passert Kalandsvannet tar du inn mot Hausdalen. Forbi fredheim og etter noen bratte svinger tar du inn på første vei til venstre midt i en sving. Her er det parkeriningsmuligheter flere steder. Turstart ved den første parkeringsplassen rett før kjettingbommen.

Fra Bergen sentrum tar du buss/bybane til Nesttun. Herfra tar du buss 610 Osøyra. Gå av på busstoppet Kalandseidet like utenfor en bilforetning. Du krysser gaten og går inn Hausdalsveien ca. 1 km. I en litt bratt sving går du første vei til venstre. Ca. 100 meter opp i bakken starter turforslaget som du kan følge på kartet.