Topptur til Loftberget/Utsikten

Denne turen er en del av Jevnaker IF's Toppturer 2017.

Dette er nok stedet for folk som liker god utsikt! Du ser rett ned på Jevnaker Stadion og Nesbakken. Det er første gang vi har kasse der oppe, men stedet er et kjent turmål for mange. Bergskrenten kan også brukes til lett klatring og rappellering.

Starten er som til Østre Buttentjern. Etter den første bratte bakken tar du til høyre i første kryss. Følg denne skogsbilveien oppover (ikke bry deg om bommen ned til det nye boligfeltet) og etter nye 500 meter kommer du til en stor vanntank. Rett før denne går en sti inn til høyre skiltet NORDHAGEN. Følg denne stien ca 500 m og hold til venstre/rett fram i et par kryss. Her finner du etter hvert skiltet LOFTBERGET/UTSIKTEN. Da er det bare en liten motbakke og så er du framme på utsiktspunktet og kassa. (Stupet til høyre rett før posten gjør at en må passe på de aller minste her.)

Fra Rv 245 følger du skilt til Bergerbakken Skole rett nord for Rema 1000 Jevnaker. Det er gode parkeringsmuligheter ved skolen.
Dette turforslaget er laget og publisert av en privatperson. UT.no er ikke ansvarlig for feil eller mangler i turforslaget, og kan ikke bli holdt ansvarlig for skader eller situasjoner som måtte oppstå hvis du følger denne turen.