Solheim/Himmelstigen - BT

• TID rund tur .: 40 min
  • Parkering .: Barman oppvekstsenter, se bilde 3
  • Start .: se parkering
  • Beskrivelse .: Start På Barman Oppvekst, gå 170 m mot Dolmøya, ta av til venstre ,etter ca 100m til venstre, følg stien. Posten ligger 1.2 km fra skolen.
  • Henstiller til alle som skal ferdes i skog og mark, at vi tar hensyn til dyr og fugler, til di som jakter i tiden 1 sept -23 des ( elg 25.09-23.12 ), det er fri ferdsel hele året i utmark, alle som ferdes i skog og mark har plikter og rettigheter. Oppfordrer alle som skal på tur i jakt tia, til å gå feks mellom 11.00 og 15.00. Husk Bålforbud 15. april - 15. september og Båndtvang 1. apri - 20. august.. Respekter privat eiendom
  • Det er imidlertid viktig å huske på at all ferdsel er på eget ansvar og risiko, og at man skal nyte naturen på en trygg og god måte.
  • Hva bør man ha i sekken? En god sekk. Rikelig med mat og drikke. Toalettpapir, førstehjelpsskrin, antibac-servietter, gnagsårplaster, solbriller/solkrem, powerbank (for lengere turer) Kompas og sitteunderlag. Tørre sokker og en tørr ull-overdel kan også være lurt å ha med, så slipper man å bli kald når man har gått seg svett. Kaffe er jo et must på tur! Generelt
  • Alle har lov til å ferdes og oppholde seg i utmarka i Norge. Allemannsretten er et gratis fellesgode og en del av vår kulturarv. Den gir deg rett til å bruke utmarka, uavhengig av hvem som er grunneier.
  • Ved hoggormbitt er det anbefalt å holde bittstedet høyt og å være i ro. Man skal la selve bittstedet være i fred, og ikke binde eller forsøke å fjerne gift fra sårene. Barn og personer med tidlige symptomer anbefales å oppsøke lege/sykehus. Ved alvorlige reaksjoner som nedsatt bevissthet, skal man kontakte 113.

Turen starter på Barman oppvekstsenter, parkering, du går 100 m fra skolen mot Dolmøya, ta av til venstre, ta av til venstre igjen 100 m etter 714, følger du merket sti tilbake til skolen.