Fottur fra Kvingo til Kalvedalshytten

• 4 timer, 10 minutter
  • Sesong: Mai - okt

Gå til Kalvedalshytten fra fjordsiden

Du går nå inn i et vakkert vestnorsk fjellområde der naturen er preget av nærhet til kysten. Landskapet skifter fra små, idylliske vann, skog og myr til gråfjell som reiser seg 800 moh. I de grønne dalene er det en svært fin og åpen furuskog. Midt i dette området ligger Kalvedalshytta...

Ta av fra E39 ved Eikefettunnellen og følg Austefjordsveien over Kjekallebroen til Nordkvingo. Det er lov å parkere inne på gården men det er også flere andre avhuk og gressbanker langs veien det er mulig å stå en stund på.

I 2020 ble det anlagt parkeingsplass ved Vågsbotnen, 500 meter før ankomst Nordkvingo. Det er T-merket løype fra parkeingsplassene til Kalvedalshytta. Se lenke for beskrivelse.

Fra Bergen, følg E39 nordover. Forbi Knarvik og videre nordover. Sving av til venstre ved Andåskrysset og følg Fv570 13 km. mot Masfjordnes. Rett før Nordkvingo er det stor tilrettelagt parkeringsplass for turgåere. Betaling via vipps.