Ole Nergårdbua

Lengde: Ca 10 km t/r. Ca 2,5 time hver vei.

Turen starter fra enden av parkeringsplassen. Turen er ikke merket da den ligger i Nasjonalparken, men det er tydelig sti. Følg stien ca 1 km til du kommer til et veiskille. Ta til høyre mot Ole Nergårdbua. Fin oppgått sti ca 4 km videre. Underveis mye gammel skog som kalles «trollskog» . Om høsten er det mye bær å finne, både blåbær og tyttebær.

Ole Nergårdbua ligger ved Divielva - og her er stor bålplass med benker rundt. Det er Statskog som eier Ole Nergårdbua . Den er åpen for alle – og her er også mulig å overnatte, to sengeplasser. Hvis du går ca 1 km videre langs stien ved elva, finner du også en Gapahuk og bålplass som kan brukes av allmennheten. Dette er på stien mot Vuoma og Anjavatnet.

Kjør ca 3 mil fra Holt oppover Dividalen og forbi Frihetsli. Du kommer her til en bomveg. For å benytte vegenmå du betale 50 kr (det er en kasse man betaler i). NB! Du må ha kontanter pga det ikke er mobildekning. Kjør så videre ca 6 km til parkeringsplassen øverst i Dividalen.