Ryten over Kvalvika i Lofoten - Spetakulær

Innlednig

Fantastisk tur pga den flotte utsikten. Først i retning Ramberg. Siden over Kvalvika. Jevn stigning ned er par sletter innimellom. Virker som om de er i ferd med å legge planker over partier som er mest jlørmete. Best å kjøre innerst i dalen forbi alle p plssser. Da kommer du lengst in mot stien og det går stier på plank så du slipper å bli blaut. Koster halv pris å parkere der.

Stibeskrivelse

Kjør altså innerst i dalen ca 500 m etter den merkede offisielle løypa starter. Gå over jordene på gode tørre løyper. Så går du bratt oppover lia. Deretter litt mer slakt landskap og du kan velge å gå omvei om ei hytte. Så går du litt til og kommer til et vann der du skimter toppen opp en lang bakke. Går du rett fram langs vannet og mot havet, kommer du til Kvalvika. Der kan du gå ei fin runde etter du har nådd Ryten.

Fortsett til Ryten der det er magisk utsikt. Der er det en stein som er egnet til å henge i for å ta et par dramatiske bilder eller å sitte på.

Så flere barn. Lurt å ta det med ro.

God tur

Dette turforslaget er laget og publisert av en privatperson. UT.no er ikke ansvarlig for feil eller mangler i turforslaget, og kan ikke bli holdt ansvarlig for skader eller situasjoner som måtte oppstå hvis du følger denne turen.

Se kart. Kjør over bro sør for Ramberg.