• 3 timer
  • Sesong: Mai - okt

Turen starter ved Tunes Skule (som ble nedlagt i 2018). Du går på traktorvei oppover og forbi en grind og fortsetter på traktorvei et godt stykke oppover. Viktig! Det kan gå sauer på beite i området, så det er viktig at du har hunden i bånd. Veien er ganske så bratt. Du går forbi en gammel steingard som bærer preg av gammel bosetning f...

Til Tunes er det lett å komme til både med bil og buss. Det er parkering på baksiden av Tunes skole. Med bil kjører du enten via Hardangerveien (Arna-siden) eller du kjører fra Åsane og følger E16 mot Voss. Du tar av like etter Arnanipatunellen og svinger inn mot Tunes. Derfra er det ca. 5 min kjøring til Tunes skule med husnr. 225. Det er en hvit buet bygning (den er ikke navnmerket). Du kjører opp en liten bakke og kan parkere på baksiden av bygningen hvor turen starter.

Busstoppet heter "Tunes skule". Det går for eksempel ofte tog fra Bergen jernbanestasjon til Arna jernbanestasjon. (ca. 10 min. reisetid). Bare noen minutter unna går det buss fra Arna terminal videre mot busstoppet "Tunes skule". Se alltid skyss.no for gjeldende rutetider.