Paulefjellet rundt, Vennesla

Innledning

Dette er en tur med "full pakke". Tømmerrenna, Paulen, Slottet husmannsplass, Paulefjell med runde ned til Setesdalsbanen, Kringsjå, Tømmerrenna og Steinsfossen

Stibeskrivelse

Gå tømmerrenna til Paulen gård. Gå rett over plenen og til togstoppet litt sør for Paulen. Gå på rampa 50 m nordover og kryss sporet. Der ser du skiltet til Slottet husmannsplass. Gå bakken opp ca 1 km til til husmannsplassen. Stien er tydelig og delvis merket. Etter du har kommet til husmannsplassen tar du nordover i retning Paulefjellet. Stien er merket og ganske tydelig. Etter ca 1 km kommer du til utsiktspunktet der du går mot stupet og ser Paulen gård tydelig rett under deg. Stien videre er også merket og leder deg ned til togskinnene litt nord for Paulen. Stien videre er ikke så tydelig, men er merket. Til tider litt bratt. Når du så kommer ned, går du et par hundre meter sørover og krysser skinnene ved den gule bua. Følg over den steinbygde veien til fossen og videre over hengebrua og rett frem til du kommer til nedlagte Kringsjå kraftstasjon. Ta en runde rundt og så kommer du tilbake til hengebrua. 30 m etter hengebrua tar du sti inn i skogen og etter ytterligere 300 m er du i tømmerrenna der skiltet til Paulen står. Gå tilbake til bilen.