Toppturer til Leitjennfjellet/Vestknabbben og Ertekollen/Brillefjell (Seteråsen)

Turen går én vei, fra A-B
  • Høydemeter
    1613 høydemeter totalt
    Mai - nov

Turen om Leitjennfjellet og Vestknabben fører deg langs Leitjennsbekken opp til de vakre tjerna Nedre og Øvre Leitjenna og utsiktspunktet Leitjennfjell, 561 moh.

På Leitjennfjellet øst står en hvilebenk. Ved Øvre Leitjenn nord ligger en flott gapahuk oppsatt av Mjøndalen jeger- og fiskeforening som er til fritt bruk. Det...

-Med bil til MIF-hytta, parkering. -Med bil til P-plass på Sirikjerkeveien, ved ferista ved gården Dammyr. -P ved Mjøndalen stasjon, eller Stadion, og følge skilting/merking gjennom bebyggelsen og opp åsen. Turene blir da lengre. -Bil til Øvre Fisketjenn: Kjør Sirikjerkeveien/Såsenveien (bomvei, kun kortbetaling) til Krambudalskrysset, ta inn på Slettfjellveien og følg denne til Øvre Fisketjenn.

Tog eller buss til Mjøndalen stasjon, og følge skilting/merking gjennom bebyggelsen og opp åsen. Turene blir da lengre.