Vettakollen / Berganvarden 456 m.o.h. topptur

Turen går én vei, fra A-B
  • Høydemeter
    411 høydemeter totalt
    Apr - okt

Fra parkeringen følger du veien videre oppover til du kommer til et veidele og en romslig gapahuk på venstre side. Her ser du også skilt til Vindfjellstien og til Vettakollen (Huldresti) Fortsett veien rett fram 2-300 m og ta så stien til venstre oppover i lia. Den er blåmerket på trær og steiner.

Det starter med lett oppoverbakke, men e...

Følg Rv 40 Lågendalsveien nordover fra Larvik. 27 km fra Bommestad (2 km. etter avkjøring til Hvarnes), like før du kommer til Berganmoen Industriområde, tar du en vei til venstre, Bergansløyfa, og følg den 1 km og ta til venstre i veidele. Fortsett veien en snau kilometer forbi gårder og hus til du kommer til en bom, her er det parkeringmuligheter.

Vestfold kollektivtransport (www.vkt.no) Buss Rute 214

Buss: Bussholdeplass Virgenes RV 40 Lågendalsveien (sørfra Larvik). Ta veien til venstre, Bergansløyfa, og følg den 1 km og ta så til venstre i veidele, et eldre treskilt her viser veien. Fortsett en snau kilometer videre forbi gårder og hus til du kommer til en bom. Her starter turen.

Bussholdeplass Berganmoen RV 40 Lågendalsveien (nordfra Steinsholt/Svarstad). Ta veien til høyre, Bergansløyfa og følg den ca 1 km og ta til høyre i veidele, et eldre treskilt her viser veien.