Fin kanotur/kajakktur i Skarvann ved Risør

• Enkel padletur
  • 6 timer
  • Sesong: Mai - sep
Skarvann er stort og med mange øyer, holmer, nes og sund. I området finnes en rekke vann, som delvis henger sammen med Skarvann. Det gjør at du også kan lage deg rundturer med kano og overnatting gjennom flere vann i strekk, med litt bæring. Skarvann er rik på fisk.

TURFAKTA:
VANSKELIGHETSGRAD:
Ingen strabasiøstur. Slik vi ...

Vestfra: Ta av fra E 18 første rundkjøring etter Vinterkjærkrysset (som er nedkjøringa til Risør). Ta av mot høyre i rundkjøringa og kjør Fv 418 mot Søndeled.
Etter noen kilometer passerer du Søndeled sentrum, du tar første vei til høyre over brua. Østfra: Ta av fra E 18 ved Brokelandsheia. I rundkjøringa
der kjører du inn på Fv 318 mot Søndeled. Etter noen kilometer kommer du inn mot Søndeled sentrum. Du tar av til venstre over brua her. Vestfra og østfra: Du er da på Fv 351 mot Stabbestad og skal følge denne ca. 15 min. til du kommer til der veien tar av mot venstre til Røysland. Snu bilen og kjør tilbake 300 meter og sving ned til Skarvann mot høyre. Her er greit å parkere i nærheten. Kanoen får du enkelt ut her.