Fottur til Gamlemsveten

• Sesong: Mai - okt

Dette er en fin tur for folk flest, da hele turen går på grusvei. Det er noen
bratte partier her og der, men ingenting som er veldig utfordrende.

I klart vær er det fantastisk utsikt fra toppen. En kan se Sulafjellet, Aksla, Godøya, Valderøya og alle øyene i Ålesund/ Haramsområdet.

Toppen er lett å se fra nesten ...

Kjør fra Ålesund i retning sjøholt, ta av til skodje ved digerneset, men ikke kjør ned til skodje. Følg heller veien til du kommer til Vatne. Her deler veien seg i to, ta til venstre.

Denne veien følger du til det kommer en avkjørsel til Søvik. Denne veien følger du helt til du kommer til Søvika.

Når du har kjørt inn i Søvika, tar du av til høyre etter en lang høyresving. Nå skal du følge denne veien til du har kjørt forbi en låve. Rett etter låven tar svinger du til venstre.

Nå er det bare å følge veien videre. Den går etterhvert over til grusvei. Etter noen hundre meter kommer du til en garasje. Her kjører du opp til venstre og parkerer ovenfor garasjen. Ikke parker foran garasjeporten.