Ottlaugkampen (946 moh.) Rendalen

• Sesong: Jun - okt

Rendalssangens tekst "Solens bål bak Ottlaugkampen" må oppleves. En fabelaktig spennende topp som du kan bestige fra to kanter.
Alternativ 1:
Fra Gammelsetertjønna er det bratt stigning opp til Raukollen, ikke særlig god sti, men merket. På Raukollen kommer du inn på en god sti som går opp til Søndre Ottlaugkampen, 946 moh. Her har du en fantastisk utsikt til alle kanter.
Alternativ retur:
Du tar samme stien tilbake til Raukollen, og velger her stien mot nordøst over Granberget. Her åpner hele søndre delen av Rendalen seg, og du ser langt opp i Øvre bygd. Fin sti forbi Ottlaugsetra ned til Otnes. Du kommer innpå Vangvollsvegen ca 500 m. fra Otnes.

Alternativ 1:Ta av RV 30 ved Åkre og kjør sørover fra Fagertun skole. Ta av til høyre på vei mot Gammelsetra (bompenger). Du parkerer ved skiltet "Gammelsetertjønna", og følger stien opp til dette idylliske vatnet, ca. en km. Alternativ 2: Ta av RV 30 ved Otnes. Kjør veien til Vangvollen ca 2 km og parker ved Ottdammen. Forlat Vangvollsveien her og ta veien mot Ottdalen.(ikke krysse Otta). Ta sti til venstre etter 2-300 m. Merket.