Til topps i utsiktstårnet på Kjerringhøgda i Østmarka

Det er lett å la seg begeistre av utsikten fra Kjerringhøgda, som er en av de fineste i Oslomarka. Årsaken til den spektakulære utsikten, er det høye og romslige utsiktstårnet som løfter deg godt over trærne på toppen. Fra utsiktstårnet har du 360 graders panoramautsikt, med skog og rullende åser i alle retninger. I horisonten finner du landemar...

Turen starter ved den romslige utfartsparkeringen ved Bysetermåsan i Enebakk, innerst i Rausjøveien. Avkjøring fra Fv155 Enebakkveien ved Fjell og inn på Bindingsveien, etter et kort stykke nn til venstre på Rausjøveien. Følg skilt til Vangen.

Nærmeste bussholdeplass er Fjell. Kommer du nordfra må du gå ned og under veien retning Bindingsveien. Kommer du sørfra går du ned gangsti også retning Bindingsveien. Følg veien et kort stykke nordover langs Bindingsvannet til snuplass/bussholdeplass, hvor du tar til høyre inn Rausjøvegen. Derfra er det rundt 4 kilometer på asfaltvei og senere grusvei til Bysetermåsan. Du er fremme når veien deler seg i to, og parkeringsplassen ligger på høyre side.