Topptur til Raudfjell (819 moh) i Viengskletten naturreservat

Idyllisk tur med fine naturopplevelser i småkupert "trollskog". Turen starter i Frøsålia, ved infotavle i utkanten av Viengskletten naturreservat. Følg traktorspor oppover ca. 1,6 km. En stor osp markerer overgang til resten av turen som går uten sti, følg dermed med på kart. Terrenget har kuperte partier, men er i hovedsak åpent og lettgått. Hold til høyre for to tjern underveis. Idyllisk sted for pause underveis ved det innerste tjernet der Raudfjell sees som en skogkledd rygg midt i mot. Herfra går du i åpent terreng med utsikt vestover. Oppstigningen til toppen er litt bratt, men ikke vanskelig. Flott utsikt mot Månseterkletten og Rendalssølen mot øst og Vestfjellene og Rondane mot vest.

Fra Koppang sentrum: Kjør Atnaveien fylkesvei 2200 mot nord i 5,5 km. Ta andre grusvei til høyre rett etter motocrossbanen (åpen bomvei). Følg denne veien 1 km og ta av til venstre rett etter jernbaneovergangen, vær oppmerksom på at denne overgangen ikke har bom. Stopp, se og lytt nøye etter tog. Fortsett 2 km til grustak med god plass til parkering. Startpunkt ca. 200 m lenger fram ved infotavle for Viengskletten naturreservat.