Søgne - Rundtur

Gå under E39 ved Kunstgressbanen. Inn på blåmerket løype nord for banen. Opp bakken. Forbi veien til Søgneskiltet. Gjennom granskogen på Stokkemyra. Over bekken som går fra Kråketjønna til Graskjerrvann. Forbi Krågetjønna. Opp på Langevannsheia. Til høyre i stikrysset. Kan skimte Langevannet nede på høyre side. Kommer til løypas høyeste parti ca 160 moh. Etter en bekkepassering og et steinete sted kommer Lille Kabbertjønn til syne på venstre side. I neste stikryss til venstre mot Kabbertjønna. Rundt tjønna på nordsida over Kabbermyra. Ut på skogsbilveien som går til sørenden av Vranglevann. 200m sørover mot Gloppa. Ta til høyre ved skiltene i retning Linnåsen. Etter ca 900m, ved høyspentlinja, til venstre og ned ca 75 høydemetre til Surtevann. Ut til Slåtan i kryss med veien fra Hellersdalen. Til venstre i krysset. Ut Fidjane. Til venstre før broa over E39. Altså ikke over broa, men under E39 ved tennisbanene. Videre til mål på Tangvall.
Hele løypa er blåmerket.

Turkartet Linnåsen dekker området. Det selges hos DNTSør, Midt-Agder Friluftsråd og bokhandelen på Tangvall i Søgne.
(Lagt ut av Floke Bredland - floke@online.no)

Rikelig med parkeringsplasser på Tangvall ved Kunstgressbanen nord for E39 og rett før undergangen under E39.