Hele runden er ca 7 km. Turen starter rett før bommen på skogsbilveien mot Skatvedtsetra. Følg veien opp til veikryss. Her kan du gå enten til høyre eller venstre(rundløype herfra). Går du veien til høyre, så passerer du etter et lite stykke Gullbergtjenn. Rett etter tjernet går stien til høyre på traktorvei noen hundre meter, før den går gjennom et skogholt og kommer innpå en annen traktorvei. Her tar du til venstre og følger veien oppover til det etterhvert flater ut.. Litt nedoverbakke før stien forlater traktorveien og går ganske bratt opp tiil selve toppen. Herfra har du flott utsikt.utover den nedre delen av Sigdal og noe av Modum. Blefjell ser du også herfra..Nedre Sigdal IF har turbok i postkassa der. Fra toppen går stien nordover gjennom hogstfelt før den kommer inn på en traktorvei. Der traktorveien kommer inn på grusvei skal du ta til venstre. Der følger du traktorveien et godt stykke til kryss der stien tar til høyre. Gjennom skog før du kommer ut på skogsbilveien. Her tar du til venstre og ser snart krysset der stiene skilte lag..

Ta av FV287 på Rabbenveien. Ta så av på Østbyveien, og kjør 4-500 m til skilt med anvist parkering på venstre side. Viktig å IKKE kjøre forbi bommen selv om den kan være opplåst!