Bangsberget - Kvarbergvika, Brumunddal

1 time, 20 minutter
    Tur-retur
    Mai - sep

Middels krevende tur: 4 km - ca. 1t og 15min (en veg). Turen går i jevn stigning i skogsterreng og på hogstflater med fin utsikt. Følg traktorvegen fra parkeringen og opp bakken til høyre. Etter 200 m ta traktorspor opp bakken mot høyre og inn på traktorveg og følg denne til du er inne på ny veg opp fra Stenseng. Midt oppe på hogstflata følger du traktorvegen som går opp til venstre. Her er det flott utsikt mot Ringsaker og Veldre. Vegen svinger skarpt til høyre. Ca. 250 meter etter svingen, tar du igjen opp til venstre og på ny svinger vegen/stien til høyre. Fortsett oppover til du kommer inn på vegen nedenfor Åsen gård. Gå vegen opp og forbi bommen. Rett etter kraftlinje kan du enten fortsette vegen eller ta stien opp til venstre under kraftlinje. Oppe på toppen, før masta tar du stien rett fram til høyre, litt nedenfor masta. Denne stien fører fram til åpnet område med flott utsikt mot Brumunddal og Furnesfjorden. Ta samme veg tilbake.

Parkering på «tømmerplassen» langs Nesvegen (Fv 212) ved Sand, på høyre side ca. 500 m etter avkjøring til Stensengdalen.